گنجینه

مطالب مفید برای شما دوست عزیز

گنجینه

مطالب مفید برای شما دوست عزیز

گنجینه
طبقه بندی موضوعی

کانال گنجینه
اینستگرام گنجینه
آپارات گنجینه
بایگانی
پیوندهای روزانه

هشت خاصّیت مهم و جالب «تربت کربلا»

يكشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۷:۲۰ ب.ظ

 

قطعا شما نیز مطالب، نکات، آثار و معجزات زیادی در مورد تربت امام حسین(ع) شنیده‌اید.

امری که هیچکس را جرأت تکذیب یا مخالفت با آن نیست و اگر در روزگاری کسی قصد توهین و بی‌احترامی به این خاک مقدس را داشته باشد، به بلاهایی گرفتار شده است که نمونه آن را قبلاً در اینجا برایتان بیان کردم.

اکنون در این گفتار به 8 اثر از آثار عظیم تربت امام حسین(ع) می‌پردازم. 


«تربت حضرت سید الشّهداء(ع)» بر اساس روایات موثّق، آثار فراوانى دارد، از آن جمله:

1- طبق روایات، سجده کردن بر تربت حضرت حسین(علیه‌السلام) موجب قبولى نماز است، که امام صادق(علیه‌السلام) مى‌فرماید: «السُّجُودُ عَلى تُربَة الحُسین(علیه‌السّلام) یَخرِقُ الحُجبَ السَّبعة»؛ سجده کردن بر تربت امام حسین(علیه‌السلام) هفت حجاب (مانع قبولى) نماز را بر مى‌دارد.

2- ثواب ذکر با تسبیح تربت سیّدالشّهداء(ع)، براى هر ذکر چهل حسنه در نامه اعمال مى‌نویسند، و حتّى بدون ذکر، تسبیح را در دست چرخاندن، هر یک دانه بیست حسنه دارد.

3- اگر کام نوزاد را با تربت سیّدالشّهداء(ع) باز کنند، مانند اکسیرى است که مس ‍ را به طلا مبدل می‌سازد و وجود نوزاد را از هر پلیدى دور نموده و محبّت اهل بیت رسول خدا(ص) را در دل او مى‌کارد.

4- بر لحد(قبر) هر میّتى که تربت کربلا باشد از عذاب قبر رهانیده می‌شود.

5- تربت کربلا بر هر درد بى درمانى شفا بخش مى‌باشد(کما اینکه بسیار تجربه شده است و در کتب مختلف ذکر گردیده است).

6- خاک مقتل حسین بن على(علیه‌السلام) از هر آفات و هر گزندى حصار مى‌باشد، و هر کس آن را با خود حمل نماید، محفوظ خواهد ماند.

7- آرام بخش تلاطم موّاج دریاهاست. یعنى هرگاه دریا به تلاطم آید، و چاره از همه جا قطع گردد و کمى تربت کربلا بر آن بپاشند دریا آرام می‌گیرد.

8- تربت مظلوم کربلا، تحفه حوریان بهشت است، آنگاه که در روز قیامت ماه و خورشیدى نیست تا نورافشانى کند و ظلمات محشر همه جا را فرا مى‌گیرد، به دستور خداوند متعال، خاک کربلا که تربت سیّدالشّهداء(علیه‌السلام) مى‌باشد برداشته شده و در بالاى بهشت قرار داده مى‌شود. و نور عظیمى از تربت آن حضرت همه جا را روشن مى‌کند و همه دیدگان را خیره مى‌سازد، همانگونه که خورشید چشم انسان را مى‌زند و کسى نمى‌تواند مستقیم به آن نگاه کند.[١]



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۱۸
مجید کمالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی