گنجینه

مطالب مفید برای شما دوست عزیز

گنجینه

مطالب مفید برای شما دوست عزیز

گنجینه
طبقه بندی موضوعی

کانال گنجینه
اینستگرام گنجینه
آپارات گنجینه
بایگانی
پیوندهای روزانه

روزهای قمر در عقرب سال 1397

يكشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۲۳ ب.ظ

دانستن اوقات قمر در عقرب از آن جهت اهمیت دارد که در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است : 

          « مَنْ سَافَرَ أَوْ تَزَوَّجَ وَ الْقَمَرُ فِی الْعَقْرَبِ لَمْ یَرَ الْحُسْنَى »

هر کــه به هنگام قمـــر در عقرب، سفر یا ازدواج کنـد روى نیکى نبیند.  

             بهشت کافى / ترجمه روضه کافى ؛ ؛ ص325

قمر در عقرب چیست؟

عقرب یکی از بروج دوازدگانه آسمان است که بر منطقه البروج قرار دارد . منطقة البروج نواریست که خورشید، ماه وسیارات از دید ناظر زمینی از آن عبور می کنند. و دایره میانی آن (دایرة البروج) سیر حرکت ظاهری سالانه خورشید است.
در حدود قرن پنجم قبل از میلاد، اخترگویان بابلی و شاید یونانی، منطقة البروج را به 12 قسمت برابر که هر کدام حدود 30 درجه اند، تقسیم و هر یک را یک برج نامیدند. و چون در هر برج عده‏ اى از ستارگان گرد آمده‏ اند که از هیئت اجتماع آنها صورت جانورانى قابل تصور می باشد، آن برج را به نام صورت آن جانور نامیدند. مانند برج حمل، ثور، جوزا و ... 
عقرب هفتمین برج از بین این بروج است. و قمر در عقرب یعنی زمانی که عقرب در برج یا صورت عقرب قرار دارد. 

منظور از قمر در عقرب برج عقرب است یا صورت فلکی عقرب؟

از آنجایی که ستارگان در نظر ما که به آسمان نگاه می کنیم در طول یک سال اندکی از جای خود حرکت می کنند از زمان نامگذاری این بروج تا الان صورت های فلکی جابجا شده با بروج خود تطبیق ندارند و به همین خاطر در زمان ما قسمت عمده صورت عقرب در برج بعدی یعنی قوس قرار دارد. با این توضیح برای اصطلاح قمر در عقرب دو فرض وجود دارد قمر در برج عقرب و قمر در صورت عقرب 
در مورد اینکه کدامیک از این دو می تواند منظور امام صادق علیه السلام در روایت فوق باشد بین علما اختلاف است یعنی برخی آن را برج عقرب می دانند و برخی دیگر صورت فلکی عقرب
در این بین نظر علامه حسن زاده آملی که در زمان ما متبحر در علم هیئت و استاد این فن می باشند این است که ملاک همان صورت فلکی است و دلائلی برای آن ذکر می کنند. (رجوع کنید به کتاب ایشان با نام دروس فی المعرفه الوقت و القبله، درس 25)
اما در عین حال ایشان اینکه در هر دو مورد یعنی هم برج و هم صورت از مسافرت و ازدواج اجتناب شود را مطابق با احتیاط می دانند.
در جدول زیر برای اطلاع مراجعین محترم سایت هر دو زمان یعنی ورود و خروج قمر به برج عقرب و ورود و خروج آن به صورت عقرب قرار داده شده است.
 روزهای قمر در عقرب سال 1397

منابع:

  • ویکی نجوم (http://wiki.avastarco.com)
  • دروس فی المعرفه الوقت و القبله، علامه حسن زاده آملی
  • کانال گزارش استهلال ماهانه در پیام رسان سروش

جهت اطلاع از نحوه محاسبه قمر در عقرب به لینک زیر مراجعه نمایید

نرم افزار تشخیص قمر در عقرب





نظرات  (۵۴)

دوستان قمر در عقرب بده و باید حواسمون به اغاز کارهامون باشه.
مثل نقل مکان و اساس کشی و برگذاری جشن و خرید اینجور چیزا.
ولی این نیست که کلا کاری و انجام ندیم مثلا عروسی نریم یا از زندگی بیفتیم.
باید اغاز کارهای بزرگمون در این روزها نباشه.و صدقه و ایت الکرسی بخونیم.

ممنون خیلی خوب بود تو فکر بودم عروسیم تو روز قمر در عقرب نباشه 
سلام 
بله درسته 
ممنون بابت مطالب و نظرات
سلام دوستان
بچه ها واقعا آیا راسته این نحسی تاثیر میزاره روی زندگی....
نمی دونم.. چند نفرو میشناسم یه مشکلاتی دارن تو زندگیشون..
همکارم از یه بیماری اعصاب رنج میبره به خاطر مشکلی که بعد از ازدواجش بوجود امده بود ..همیشه قرص های اعصاب میخوره دوز بالا که قبلا نداشت..یه روز پرسیدم تاریخ عقدتون کی بود گفت25 خرداد 90 با سرچ اون تاریخ متاسفانه قمر در عقرب بود ودیگری کسی بود که 26 اسفند 95 مسافرت رفت ماشین 405 موتورش اتیش میگیره...
 ودیگری کسی بود دل کسی شکست و دوم بهمن 95 عقد کرد اونم ههمین مشکلات داره
از هر کدمشون بپرسی میگن اتفاقه برای همه پیش میاد قسمت بوده...
ولی رعایت کردنش فکر میکنم ضرری نداشته باشه حداقلش اینه..

سلام.منم اعتقاد دارم..البته تازه جریان قمردرعقرب رو اتفاقی از هم اتاقیم فهمیدم..اتفاقی ک برا من افتاد این بود که روز جمعه ۲۵ک قمردرعقرب بود نامزدم اومد پیشم و کلی اتفاقات بد افتاد برامون و هردومون باچشای گریون و قهر ازهم جداشدیم..حتی روز بعدشم برامون نحس بود..😢
توروخدا بهم بگین چجوری نحسی اون روز رو رفع کنم؟!😔
من سال 92 ازداوج کردم عقدم تاریخش خوب بود ولی عروسیم روز خروج از قمر در عقرب افتاده بود که صبح ساعت 10:30 تمام میشد قمر درعقرب که صبحش آرایشگاه بودم و مراسم ساعت 4 عصر بود ولی باز هم آخر شب موقع مراسم آتش بازی جرقه رو لباس عروسیم افتاد و دامن لباس عروسم آتیش گرفت و  همچنین سبد زیبایی که برا کادو دادن خریده بودیم با اینکه کاملا خالی هم بود گم شد و پیدا نشد با اینکه صبح قمر در عقرب تمام شده بود .
سلام
من به قمر در عقرب اعتقاد دارم و خیلی رعایت میکنم و شوهرم هم اعتقاد داره و رعایت میکنه
یه چیز جالب بهتون بگم
در زبان عامیانه میگن شب  یک شنبه و شب چهارشنبه که همون  شنبه  و سه شنبه است هم  سنگینه  .یعنی تقریبا مثل قمر در عقرب.
البته اینا شوهرم قبول نداشت ولی بعد از سه سال زندگی بهش ثابت کردم و اون هم الان قبول داره .
بهتون بگم کفش خریدیم اون قدر بد شد که از پا گشاد شد و هر جا میپوشیدوم حس بد داشتم مثل گدا ها.
خیاط ها اعتقاد دارند شب یکشنبه و چهار شنبه اگه پارچه ای را برش زدند به ثمر نمیرسه
دوستانی که کنکور دارن در قمر عقرب
چون این موضوع با اراده و در اختیار شما نبوده علی القاعده نباید مشکلی باشه ضمن اینکه با صدقه و توکل و خواندن ایت الکرسی خیلی از مشکلات به لطف و خواست خدا حل میشه.
انچه گفته شده کارهایی است که به اختیار انسان داره انجام میشه مثل اثاث کشی به منزل نو این در اختیار است یا مثل خرید و فروش یا شروع ساختمان سازی اینها به اختیار انسان است و زمان آن قابل تغییر است ولی کنکور  یا آزمون مدرسه در اختیار ما نیست چون نمی تونیم تاریخ رو تغییر بدیم .برداشت شخصی خودم و مطالعاتم رو نوشتم. انشاالله همگی موفق باشید و باشیم
میتونید تو روزهای قمر در عقرب با خوندن آیه الکرسی و صدقه دادن رفع نحسی کنید.
اما این یادتون باشه این فقط رفع نحسیه و نباید تو این ایام حتی با وجود رفع نحسی نطفه بسته بشه.
سلام دوستی که کنکور داری آیت الکرسی بخوان و صدقه بده بعد برو امتحان بده انشالا مشکلی نیست
درضمن اگرم باشه برای همه است
عالی بود.خواهرزاده جوون من روز  نه ابان اعزام شد بیمارستان وبعلت عمل صفرای ساده متاسفانه جونشوازدست داد
چه اطلاعات جالبی بود
من قبلا این رو شنیده بودم ولی دقیقا نمیدونستم چیه...
حالا اگر کسی بهش اعتقاد نداشته باشه  باز هم این قانون کار میکنه؟!

سلام

من هم تو قمر در عقرب یه قرا داد کاری امضا کردم متاسفانه با کلی سختی و مشقت به اتمام رسید و استعفام رو نوشتم دقیقا قمر در عقرب بود یادمه حتی به زور گفتند امروز اخرین روزی هست که باید قرار داد رو ببندی

منم با علم بر روز قمر در عقرب یک ماشین خریدم کلی ضرر کرد-م
وقعا درسته من پارسال توماه صفر بخصوص روزی ک قمردرعقرب بود نوبت عمل جراحیم بود ناچارا عمل کردم اما تو ریکاوری بعلت ایکه اشتباها دوبار مورفین تزریق کردن بهم ایست قلبی کردم و سی پی ار و احیا شدم برگشت نداشتم حتی باامپولایی ک زدن  اما خداخواست و من برگشتم هرچند یه مدت طولانی تو ای سی یو زجر کشیدم و تنفسم مشکل داشت اما بازخدارو شکرمیکنم که زنده ام و حالم خوبشده فقط ازتون میخوام هیچوقت ماه صفر و روز قمر درعقرب رو نادیده نگیرید واقعا نحسی داره
سلام
واقعا درسته من تو روز قمر در عقرب یه ماشین خریدم شاید باورتون نشه اینقدر روی ماشین ضرر کردم که الان که دوسال از خرید ماشین میگذره و حتی ماشین فروختم بازم هم به مشکل برخوردم .دیگه همیشه برای معامله و مسافرت ازدواج یا هر امر مهمی حتما به این موضوع توجه میکنم.البته من اون موقع نمیدونستم.
بسم الله الرحمن الرحیم

دوستان موضوع قمر در عقرب موضوع تازه ای نیست و همیشه مد نظر بوده حتی در اشعار قدیمی از قرن ها قبل قمر در عقرب را بسیار بکار برده اند 

اول آنکه اراده خداوند بر همه چیز محیط است و توکل بر خدا حلال همه مشکلات . از قمر در عقرب نترسید و به زندگی روزمره خود ادامه دهید (صدقه و توکل فراموش نشود که خداوند می فرماید - وَتَوَاصَوْاْ بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْاْ بِالصَّبْرِ  - )

ثانیا در ایام ماه صفر هم صدقه بسیار دهید که بسیار حلال مشکلات است . توکل بر خدا کنیم و بدانیم که خداوند همه چیز را به وقت خودش به سرانجام خواهد رساند


الحمد لله رب العالمین
سلام به همه من تا به حال فکر نمیکردم قمر در عقرب واقعی باشه ولی یه ۲سالی هست میبینم تو یه روزهای خاصی واقعا کارام گره میخوره و به هیچ وجه هم حل نمیشه تا اینکه ۱۰آبان ۹۵ بود که یه ماشین معامله کردم پول رو هم تمام کمال دادم یه دفعه شب که میخواستم ماشین رو تحویل بگیرم طرف پشیمون شد وبا اینکه به بنگاهی که توش معمله کردم خیلی اطمینان داشتم معامله به هم خورد حالا جالبه طرف پول رو هم نمیتونه برگردونه خلاصه سرتون رو درد نیارم خیلی این دوشب به من سخت گذشت تا اینکه امشب همین طوری کلمه قمر در عقرب به ذهنم رسید برا اینکه یکم حواسم از اعصاب خوردی های این دوشب پرت بشه تو اینترنت جستجو کردم دیدم بله ما دقیقا تو همین زمان قمر در عقرب معامله کردیم و واقعا ایمان آوردم به این موضوع ضمنا از سایت هم برای این جدول روزهای قمردر عقرب واینکه باعث آگاهی من از این موضوع شد صمیمانه تشکر میکنم ومطمئنا از این به بعد تو این ایام کار مهمی انجام نمیدم 

سلام به همه من تا به حال فکر نمیکردم قمر در عقرب واقعی باشه ولی یه ۲سالی هست میبینم تو یه روزهای خاصی واقعا کارام گره میخوره و به هیچ وجه هم حل نمیشه تا اینکه ۱۰آبان ۹۵ بود که یه ماشین معامله کردم پول رو هم تمام کمال دادم یه دفعه شب که میخواستم ماشین رو تحویل بگیرم طرف پشیمون شد وبا اینکه به بنگاهی که توش معمله کردم خیلی اطمینان داشتم معامله به هم خورد حالا جالبه طرف پول رو هم نمیتونه برگردونه خلاصه سرتون رو درد نیارم خیلی این دوشب به من سخت گذشت تا اینکه امشب همین طوری کلمه قمر در عقرب به ذهنم رسید برا اینکه یکم حواسم از اعصاب خوردی های این دوشب پرت بشه تو اینترنت جستجو کردم دیدم بله ما دقیقا تو همین زمان قمر در عقرب معامله کردیم و واقعا ایمان آوردم به این موضوع ضمنا از سایت هم برای این جدول روزهای قمردر عقرب واینکه باعث آگاهی من از این موضوع شد صمیمانه تشکر میکنم ومطمئنا از این به بعد تو این ایام کار مهمی انجام نمیدم 

من آدم معتقدی نیستم اما تو قمر در عقرب مسافرت رفتیم با دوستام یکی از دوستام که مذهبیه گفت قمر در عقربه و ما مسافرت دوروزه مون به خاطر حوادثی‌که برامون پیش‌اومدم شیش‌روز طول‌کشید 
عالی بود من استفاده کردم.......
سلام.
ممنون از مطب خوبتون.
من شنیدم قمر در عقرب توجیه علمی دارد و ان هم تاثیر میدان مغناطیسی کرات دیگر بر اسنان است. مثل ماه که باعث جز و مد می شود.اما باید به این نکته توجه کرد محاسبه ی قمر در عقرب باید درست باشد.
من و همسرم دقیقا توی ساعت شروع قمر در عقرب به مسافرت رفتیم و دو ساعت بعد تصادف خیلی وحشتناکی داشتیم. خداروشکر به خیر گذشت.
جالب بودند
۲۹ تیر ۹۵ ، ۲۲:۳۱ مهدی اکبری
سلام.من روز قمر در عقرب با خانواده خودم وهمسرم به مسافرت رفتم و طی اون مسافرت کلی بدبیاری داشتیم وآخرش هم همه با قهر از هم جداشدیم
من و همسرم هم در سال 92 و روز ولادت حضرت علی عقد کردیم و الان هم بسیار خوشبختیم. به نظرم شاید احتیاط بر ترک اعمال مهم خوب باشه ولی عدم موفقیت در امور یا ازدواج را نباید به پای قمر در عقرب گذاشت.
سلام دوستان , من از لحضه عقدم همش توی زندگم مشکل به وجود اومد یعنی کل نامزدیم با گرفتاری و درگیری والانم بعد ازدواجم هم بامشکل روبه رو میشم من 3 خرداد 92 عقد کردم و من نمیدونستم بعدهای از اینترنت فهمیدم اون روز قمر در عقرب بوده اول این که من نمیدونستم وگرنه مطمعنن نمیزاشتم اون روز باشه عقدم البته اون روز ولادت حضرت علی بود,حالا چیکارکنم از این به بعد زندگیم رو به رول باشه و اون دیگه به زندگیم تاثیر نزاره ؟؟؟؟؟؟
دوستان منم خیلی به این موضوع قمر در عقرب اعتقاد دارم هم روز عقدم هم روز عروسیمو طوری تنظیم کردم که در قمردرعقرب نیفته و روزهای مبارکی رو انتخاب کرده بودم .خداروشکر در هر لحظه زندگیم خیر دیدم و هر مساله ای که برامون پیش میاد خود به خود حل میشه اینجوری بگم گره نمیفته کارمون.به این موضوع خیلی دقت کنید عزیزان واقعا تاثیر داره
سلام 
در روزهایی که قمردرعقرب است وقصدانجام کارمهمی دارید میتوانیدبا صدقه دادن وخواندن آیت الکرسی ومعوذتین بلاها راازخود دورکنید .اصلا نگران نباشید.
سلام،روایت داریم از پیامبر اگه مجبورید کاری رو در ایام قمر در عقرب انجام بدید برای جلوگیری از اتفاقات بد صدقه بدید.
بخدا راست..تواین روزها کسی کار انجام نده که کارش نمیشه...ما 6 فروردین رفتیم آزمایش خون باوجودی که همه چیز بخوبی گذشت ولی لحظه آخر بخاطر یه اختلاف جزیی بین خانواده ها بهم خورد...الان فقط افسوسش واسم مونده...دعا کنین کارمون درست بشه
کنکور دقیقا وسط قمر در عقربه:|

۰۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۳۴ علیرضا رحیمی
اجازه کپی هم هست؟
۰۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۳۰ علیرضا رحیمی
سلام... وبلاگ خوبی دارین... لینکتون میکنم
شانس ما رو روز کنکور میشه قمر در عقرب
چی کنم حالا!!!!
شانس ما رو روز کنکور قمر در عقربه
چی کنم!!
واقعا ممنونم از زحمات شما
واقعادرسته من امسال اصلا دقت به روز های قمردرعقرب نکردم متاسفانه خواهرم توجشن عروسی ک درروزقمردرعقرب بودشرکت کرد و دجارسانحه شدو همش بیمارستان 
۰۹ فروردين ۹۵ ، ۰۶:۴۶ فاطمه فاطمه است
عاللللللللییییییییییییههههه
ممنون
ممنون.خوب بود.ان شاء الله خدا حفظتون کنه
خیلی ممنون
سلام ممنون عالیه 
سپاس
ممنون مطلب عالیه........
وای ما جشن عروسیمون تو روز قمر در عقرب افتاده اما خب روز خودمون تو روز سعد بوده.چیکار کنم؟
خیلی وقت بود  منتظرم روزهای قمر در عقرب سال 95 اعلام شه
با تشکر از مدیر محترم وبلاگ

عالییییه
واقعا ممنونم. مطالبتون عالی بود. خدا خیرتون بده... 
ممنون استفاده کردم
با سلام واقعا سایت عالی دارید همیشه پایدار باشید.          
خیلی خیلی سپاسگذارم خیلی نکات مفیدوااموزنده ای بود دستتون دردنکنه 
خوب بود استفاده کردم ممنونم اطلاعات خوبی گرفتم لطفا"ادامه دهید یا به آدرس بالا یا وبلاگم ارسال نمایید متشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی