گنجینه

مطالب مفید برای شما دوست عزیز

گنجینه

مطالب مفید برای شما دوست عزیز

گنجینه
طبقه بندی موضوعی

کانال گنجینه
اینستگرام گنجینه
آپارات گنجینه
بایگانی
پیوندهای روزانه

روزهای قمر در عقرب سال 1397

دوشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۵۱ ق.ظ

دانستن اوقات قمر در عقرب از آن جهت اهمیت دارد که در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است : 

          « مَنْ سَافَرَ أَوْ تَزَوَّجَ وَ الْقَمَرُ فِی الْعَقْرَبِ لَمْ یَرَ الْحُسْنَى »

هر کــه به هنگام قمـــر در عقرب، سفر یا ازدواج کنـد روى نیکى نبیند.  

             بهشت کافى / ترجمه روضه کافى ؛ ؛ ص325

قمر در عقرب چیست؟

عقرب یکی از بروج دوازدگانه آسمان است که بر منطقه البروج قرار دارد . منطقة البروج نواریست که خورشید، ماه وسیارات از دید ناظر زمینی از آن عبور می کنند. و دایره میانی آن (دایرة البروج) سیر حرکت ظاهری سالانه خورشید است.
در حدود قرن پنجم قبل از میلاد، اخترگویان بابلی و شاید یونانی، منطقة البروج را به 12 قسمت برابر که هر کدام حدود 30 درجه اند، تقسیم و هر یک را یک برج نامیدند. و چون در هر برج عده‏ اى از ستارگان گرد آمده‏ اند که از هیئت اجتماع آنها صورت جانورانى قابل تصور می باشد، آن برج را به نام صورت آن جانور نامیدند. مانند برج حمل، ثور، جوزا و ... 
عقرب هفتمین برج از بین این بروج است. و قمر در عقرب یعنی زمانی که عقرب در برج یا صورت عقرب قرار دارد. 

منظور از قمر در عقرب برج عقرب است یا صورت فلکی عقرب؟

از آنجایی که ستارگان در نظر ما که به آسمان نگاه می کنیم در طول یک سال اندکی از جای خود حرکت می کنند از زمان نامگذاری این بروج تا الان صورت های فلکی جابجا شده با بروج خود تطبیق ندارند و به همین خاطر در زمان ما قسمت عمده صورت عقرب در برج بعدی یعنی قوس قرار دارد. با این توضیح برای اصطلاح قمر در عقرب دو فرض وجود دارد قمر در برج عقرب و قمر در صورت عقرب 
در مورد اینکه کدامیک از این دو می تواند منظور امام صادق علیه السلام در روایت فوق باشد بین علما اختلاف است یعنی برخی آن را برج عقرب می دانند و برخی دیگر صورت فلکی عقرب
در این بین نظر علامه حسن زاده آملی که در زمان ما متبحر در علم هیئت و استاد این فن می باشند این است که ملاک همان صورت فلکی است و دلائلی برای آن ذکر می کنند. (رجوع کنید به کتاب ایشان با نام دروس فی المعرفه الوقت و القبله، درس 25)
اما در عین حال ایشان اینکه در هر دو مورد یعنی هم برج و هم صورت از مسافرت و ازدواج اجتناب شود را مطابق با احتیاط می دانند.
در جدول زیر برای اطلاع مراجعین محترم سایت هر دو زمان یعنی ورود و خروج قمر به برج عقرب و ورود و خروج آن به صورت عقرب قرار داده شده است.
 روزهای قمر در عقرب سال 1397

منابع:

  • ویکی نجوم (http://wiki.avastarco.com)
  • دروس فی المعرفه الوقت و القبله، علامه حسن زاده آملی
  • کانال گزارش استهلال ماهانه در پیام رسان سروش

جهت اطلاع از نحوه محاسبه قمر در عقرب به لینک زیر مراجعه نمایید

نرم افزار تشخیص قمر در عقرب





نظرات  (۴۱)

سلام
سال ۹۵ رو هم بزارید لطفا
ی سوال این ساعت هایی که نوشتید کی تموم میشه، منظورم اینه قمر در عقرب کی تموم میشه؟  
عالیییییییییییییییی ممنون
سلام 
می خواستم ببینم چه روزهایی در ابان ماه برای بستن نطفه ومراسم عقد پیشنهاد می کنین با تشکر
سلام.سوال منه اینه
منی که تاریخ روزهایی که میتونم اقدام کنم برای بارداری مصادف میشه با قمر در عقرب باید چه کنم؟
صرف اینکه صدقه بدم و ایات رو بخونم کفایت میکنه؟
من شش ماهه تصمیم به بارداری دارم همیشه با ایام قمر در عقرب مصادفه!دارم دیوونه میشم !چه کارکنم؟
سلام میخاستم بدونم برای خریدخونه ملاحطه قمردرعقرب یاایام سعدونحس هفته وماههای قمری صروری ولازم هست؟
سلام متشکرم از مطالبی که راجع به امامان نوشته شده است مختصر و مفید هستند.
۲۶ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۳۱ نگران نباش
سلام.
میخواستم بدونم روزهای نحس فقط همانهایی بود که در جدوله! که تو هر سال هم متفاوته!
حدیث امام صادق علیه السلام درباره روزهای نحس چقدر سندیت داره؟ منبعش کجاست؟ یعنی باید این روزها رو تو ماه های قمری همیشه نحس بدونیم؟
ببخشید قمر در عقرب زمان انعقاد نطفه مهم است یا زمان امیزش؟
سلام به تمامی دوستان. آنچه که مراعات آن در قمر در عقرب توصیه شده، انعقاد نطفه برای بچه دار شدن است و ظاهرا تاریخ عروسی و شبهای آمیزش نیز بخاطر همان است لذا به نظر می رسد که محدوده آن را نباید گسترده کرد تا برای دوستان نگرانی بوجود نیاید. آن خانمی که می گوید قمر در عقرب سال 95 را بفرستید تا تاریخ عروسی ام را مشخص کنم، نگرانی اش بی مورد است. در اعیاد اهل بیت عروسی کند و زمان انعقاد نطفه برای بچه دار شدن را مراعات کند. بقیه موارد قمر در عقرب مانند مسافرت و حجامت طبق روایات منقوله با آیت الکرسی به خیر خواهد انجامید. نگرانی بیش از حد صحیح نیست، در طول عمر چند مرتبه می خواهیم بچه دار شویم که رعایت قمر در عقرب را خواهیم کرد.
سلام با تشکر از شما تاریخ عروسی من هم شهریور ماه همین امساله ولی خداروشکر مشکلی نداره 
سلام با تشکر از شما تاریخ عروسی من هم شهریور ماه همین امساله ولی خداروشکر مشکلی نداره 
سلام به همه قمر در عقرب کل کره زمین رو شامل میشه نه تنها یک نقطه
ببخشید میشه تقویم قمر درعقرب سال95 هم برای من بفرستید باتشکر .میخوام تاریخ عروسیمو مشخص کنم
من تو این دوره دقیقا روزهایی بود که دکتر قرص داده تا اقدام به باروری کنم نمیدانم ناخاسته این صفحه برایم باز شد ونه اطلاعی داشتم نه اعتقاد من برای اطمینان بیشتر زنگ زدن دفتر آقای سیستانی وپرسیدم که خرافه یا حقیقت داره آنها گفتن درسته وبرای اقدام به کارهای مهم را در ازدواج و بستن نطفه گفتن انجام نشه  و خیلی خوشحالم که اطلاع پیدا کردم واین صفحه به خودی خود واسم باز شد جالب تر بود


ممنون از راهنمایتون

هرکی میگه این حرفاخرافاته منظورم قمردرعقربه امابایدبگم واقعادرسته واگه کارهای مهم زندگیتواین روزهاانجام بدی واقعاخیری نمی بینی من ازدواجم توقمردرعقرب بودالبته بعدفهمیدم وکه اون زمان قمردرعقرب بوده بهرحال ازازدواجم خیری ندیدم وکارم به جدایی کشیدبه دوستای عزیزم میگم که درس عبرت بشه وحواسشون باشه برامنم دعاکنیدتابزودی بتونم دوباره ازدواج کنم ممنونم
واقعا عالیه  تو کارهام راحت ترم خیلی خوبه
۰۳ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۳۴ امیر حسین فرخی زاده
ممنون
سپاس و درود
یکی از معایب کپی و عدم ذکر مصدر اینه که متخصصین امر مهجور می مونن و پاسخ سوالات غلط داده میشه مثل همینایی که پرسیدن که آیا این قمر در عقرب فقط برای ایرانه یا برای جای دیگر هم قابل استفاده س.

چه کمکی به روح روانم می کردی؟

 

باسلام، من از خرافات متنفرم، ولی به نظر من ٢ چیز توی این دنیا از خرافات دوره، یکی چشم زخم و دیگری قمر در عقرب، چون واقعاً تجربه کردم.
میشه لطف کنید قمر در عقرب که مابه آن باید توجه کنیم از کدوم دیدگاه هست منجمین یا اسلامی؟مرسی 

سلام خسته نباشید.......... من عمل میکنم به اینجور حرفها.. منتها میخواستم بدونم حالا من روزهای قمر در ماه از دیدگاه منجمین شرقی را عمل بکنم یا دیدگاه منجمین اسلامی را؟ لطفا پاسخ بدین؟ مهمه؟ ممنون.

من هر کاری میکنم گره میخوره ..نمیدونم چرا اینقدر چشم حسود دنبالمه ، بنظرتون بخاطر این است .
سلام مطالب سایتتون  برای یک زندگی سالم و اسلامی بسیار جامع و کامل است. ممنون می شوم اگر تقویم نجومی (ماه های قمری) را هم در اختیار ما بگذارید.
با سپاس

سلام من در ساعاتی را دارم که بد هستند و به هر کسی که دقت کردم کارش بهم خورده و اکثر فوت و حوادث در این ساعات است  اما بعضی از روزهای آن را گم کرده ام مانند اول ماه صفر و.. لطفا" اگر امکان دارد  توضیح دهید یا آن ساعات  را نیز بررسی کنید

 

من در زمان قمر در عقرب استخاره کردم و جواب ان بد بود ایا ممکن است  بد امدن به خاطر قمر در عقرب بوده باشد؟
سلام ما که خارج از ایران زندگی میکنیم چطور باید بفهمیم قمر در عقرب اینجا چگونه است ؟متشکریم
واقعا ممنون.توی ساعت های قید شده دعا ننویسیم یا کل اون روز رو؟ با تنشکر
لطفا راهنمایی کنید
ستاره های عقرب مثلا امروز 27 اردیبهشت در یکجا ثابتا در حالی که ماه به بزرگی 17 روزه است ولی در یکخا ثابت نیست از یک سمت به سمت دیگر حرکت می کند پس ما کی باید متوجه بشیم که جای ستاره های عقرب کجاست ؟
سلام
ببخشید یه سؤال داشتم، آیا این روزها و ساعاتی که أعلام کرده اید فقط برای محدودة جغرافیای ایران صحیح است یا اینکه برای همه کره زمین؟  
پاسخ:
فقط برای محدودة جغرافیای ایران  است
 دستت درد نکنه
ازلدطف زحمات شماها بی نهایت ممنونم اکثر اتفاقات نا خواسته وحوادث غیر مترقبه امروز ماها بخاطر بی اطلاع وعمل نکردن ماها است 
اخ  دستتون دردنکنه دنبال این بودم که تو یه سایت معتبر پیدا کنم .
ازتون ممنونم من در مورد روزهای قمر در عقرب شنیده بودم ولی نمی دانستم چه روزهایی است از اینکه این مطلب را در سایت قرار دادید بسیار ممنونم.
مثلا اینارو بدونیم چی بشه ؟چیکار کنیم باهاش؟
پاسخ:
به این بخش بروید

http://ahlolbait.blog.ir/1392/11/27/hfg
باسلام دستتون دردنکنه بسیارعالی بودممنونم
سلام جدولتون خوبه اما لازم دیدم که دونکته را متذکرشم اول اینکه شما باید حداقل توضیحی درمورداینکه ایام قمردرعقرب چی هست وچرا این روزها رو جدا از روزهای دیگرسال کردن ودوم اینکه شما فقط اولین تاریخ رو نوشتید وبقیه تاریخها رو من که متوجه نشدم یا مزدتمام یا منت تموم لطف میکردید تاریخ رو مثل ردیف اول مینوشتید واضح نیستند اگرلطف کنید وتاریخ رو هم بزارید ممنونتون میشیم باتشکر
پاسخ:
به این بخش بروید

http://ahlolbait.blog.ir/1392/11/27/hfg

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی