گنجینه

مطالب مفید برای شما دوست عزیز

گنجینه

مطالب مفید برای شما دوست عزیز

گنجینه
طبقه بندی موضوعی

کانال گنجینه
اینستگرام گنجینه
آپارات گنجینه
بایگانی
پیوندهای روزانه

کتابی که استاد انصاریان توصیه کرد

دوشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۳ ب.ظ

استاد انصاریان با استقبال از عمل زیبای یک پدر شهید، اقدام به توصیف کتاب «خمس و نقش حساس آن در عدالت اجتماعی و اقتصاد اسلامی» کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، واعظ شهیر و مفسر قرآن کریم در حسینیه همدانی های تهران و در ابتدای سخنرانی شب های رمضان در این حسینیه، با استقبال از عمل خیرخواهانه یک پدر شهید، اقدام به توصیف کتاب «خمس و نقش حساس آن در عدالت اجتماعی و اقتصاد اسلامی» کرد.

این استاد حوزه وقتی متوجه شد یک پدر شهید، پولی را که بنیاد شهید به حسابش واریز می کند، ذخیره کرده و وقتی مبلغ قابل توجهی شد برای تجدید چاپ این کتاب -تألیف آیت الله سیدباقر آیت میردامادی –نماینده آیات عظام، مرعشی نجفی و نوری همدانی و از محققین و نویسندگان فعال حوزوی- هزینه می کند در اقدامی تقریبا کم نظیر در ابتدای منبرش، به توصیف این کتاب و عمل زیبای این پدر شهید پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان با تحسین اقدام اینِ پدر شهید و اقدام وی در نشر معارف اسلامی، تصریح کرد: کتاب «خمس و نقش حساس آن در عدالت اجتماعی و اقتصاد اسلامی» را بارها خوانده و به همگان توصیه می کند این کتاب را که حاصل تلاش های آیت الله سید باقر میر دامادی است، مطالعه کنند و به دستور الهی خمس، عمل کنند. پس از این تأکیدات، ۱۲۰۰ جلد از این کتاب به رایگان میان مؤمنین روزه دار توزیع شد.

شایان ذکر است کتاب «خمس و نقش حساس آن در عدالت اجتماعی و اقتصاد اسلامی» سعی کرده تا ابعاد مختلف این مساله را با زبان ساده و فارسی و در عین حال جامع و پر محتوا بیان دارد.

این کتاب شامل پانزده فصل با عناوینی چون خمس از دیدگاه قرآن، خمس از دیدگاه روایات، خمس از دیدگاه مجتهدان و فقهای معظم شیعه، پاسخ به شبهاتی درباره وجوب خمس و وجوهات شرعیه، راه های مصرف خمس و وجوهات شرعیه، برکات پرداخت خمس و زیان های ناشی از نپرداختن آن، تعیین نماینده از سوی امامان معصوم دلیل بر وجوب خمس، ضرر و خسارت نپرداختن خمس، عوامل نپرداختن خمس و سایر واجبات مالی، نمایندگان پیامبر برای جمع آوری وجوهات، نصایحی دوستانه و دلسوزانه به خوانندگان، مسائل مربوط به خمس مطابق با فتاوای ده مرجع تقلید، داستان های هشدار دهنده از عقوبت تارکین وجوهات شرعیه و داستان هایی از خیر اندیشان و خمس از دیدگاه شاعران است.

 

شبستان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۹
مجید کمالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی