گنجینه

مطالب مفید برای شما دوست عزیز

گنجینه

مطالب مفید برای شما دوست عزیز

گنجینه
طبقه بندی موضوعی

کانال گنجینه
اینستگرام گنجینه
آپارات گنجینه
بایگانی
پیوندهای روزانه

شیطان دشمن قسم خورده انسان!!!

يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۱ ب.ظ


هدف شیطان، سقوط انسان است

فبعزتک لاغوینهم اجمعین... الا عبادک منهم المخلصین
شیطان گفت: به عزت و جلال تو (ای خدا) قسم که همه ی مردم را گمراه می کنم مگر بندگان خاص تو را.(ص 83 ــ 82)
شیطان بواسطه ی عُجب و خود برتربینی مطرود درگاه خداوند سبحان شد امّا در اثر همین جهالت، به جای اینکه توبه کند، راه عصیان و دشمنی با خداوند متعال و انسان را در پیش گرفت تا جایی که به خداوند متعال قسم یاد کرد که همه ی انسانها را گمراه کند! به عبارت دیگر وقتی خود را ساقط دید، تصمیم گرفت که همه ی انسانها را مثل خود، ساقط کند!
تفسیر راهنما:
ابلیس برای گمراه کردن انسانها، عزمش را جزم نمود و بر آن سوگند یاد کرد، گمراه کردن همه ی انسانها، هدف و فلسفه ی مهلت خواهی ابلیس از خداوند بود. ابلیس دارای قدرت تأثیر گذاری بر ذهن و اندیشه ی انسانها است. همه ی انسانها در معرض اغواگری ابلیس قرار دارند انسان موجودی تأثیرپذیر از عوامل بیرونی و القائات و تبلیغات است.
تفسیر نور:
ابلیس به خاطر تکبر، عفو نخواست بلکه مهلت خواست.
خطر وسوسه های ابلیس جدی است.
تفاسیر المیزان و نمونه:
در روایت تکان دهنده ای از امام علی (ع) آمده است: به جان خودم سوگند که او (شیطان) تیر تهدید در کمان نهاده و کمانش (را به سوی شما) سخت کشیده و از محلی نزدیک به شما تیر می بارد ... (1)

مسیرهای هجوم شیاطین به امت اسلامی

شیطان بزرگ و کارگزاران او که همان سردمداران نظام سلطه ی جهانی هستند بوسیله ی ناتوی (هجوم و شبیخون دستجمعی) فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... امت اسلامی را مورد تهاجم قرار داده اند.
ناتوی فرهنگی یعنی:
1ــ تهدید نرم
2ــ حساسیت زدایی از مسئولین و مردم
3ــ تزئین وضعیت نامناسب برای مناسب نشان دادن اوضاع به بزرگان و بزرگترها
4ــ رایج کردن ضد ارزشها در جامعه ی اسلامی
5 ــ تلاش در جهت تسلّط بر فرهنگ، آداب و رسوم و تفکر و خواسته های مردم بدون آنکه مردم و مسئولین حساس شوند
6ــ اشاعه ی فحشاء فساد و بی بندوباری جنسی در سطوح مختلف مردم
7ــ ترویج باورهای غلط و تحریف شده
8 ــ ترویج پوچ گرایی، بی هویتی و دور کردن مردم از هویت واقعی ملی، مذهبی
9ــ ایجاد گسست فرهنگی بین نسل انقلاب و نسل جدید
10ــ قداست زدایی از ارزشهای دینی و شکستن حرمت الگوهای مذهبی
11ــ تروج فرقه ها و نحله های ساختگی برای هویت بخشی انحرافی به جوانان

راههای نفوذ فرهنگی دشمنان

یکی از مهمترین استراتژی های دشمن در تهدید نرم، استراتژی نفوذ فرهنگی است. دشمنان امت اسلامی سعی می کنند از راهها و محملهایی نفوذ کنند امّا رسالت و وظایف مسئولین، مردم و ما در این رابطه چیست؟
شکی نیست که دشمنان ما در صدر خواسته های خود می خواهند با اسلام و ارزشهای انقلاب اسلامی مبارزه کنند. در این زمینه رسالت و مأموریت مسئولین و مردم این است که مجاری نفوذ دشمنان را به خوبی شناسایی کرده و برای مقابله با آن تدبیر و چاره اندیشی نمایند. به طور کلی در عرصه فرهنگی دو راه نفوذ وجود دارد که هر دو نیز مبتنی بر اصول روان شناسی اجتماعی و جامعه شناسی است: یکی راه سطحی که بیشتر در عوام مردم مؤثر است و زود به نتیجه می رسد و دیگری راه ریشه ای و بنیادین است که در دراز مدت نتیجه می دهد و در مبانی شناخت، فکر و آگاهی مردم اثر می گذارد. اینک با ذکر این مقدّمه و با توجّه به اولویتها راهها و عوامل نفوذ فرهنگی دشمنان را به نحو اجمال توضیح می دهیم.
1ــ دانشگاه ها و مراکز علمی
«بالاترین چیزی که دشمنان و مخالفین کشورهای مستضعف و کشور اسلامی روی آن حساب ویژه ای باز کرده اند، دانشگاه است. برای این که آنها خوب می دانند، که اگر دانشگاه در خدمت آنها باشد، یعنی همه کشور در خدمت آنهاست.
دانشگاه است که امور کشور را اداره می کند. دانشگاه است که نسل آینده و حاضر را تربیت می کند و اگر چنانچه دانشگاه در اختیار چپاولگرهای شرق و غرب باشد، کشور در اختیار آنهاست.» (امام خمینی 23، 3، 60)
«تهاجم فرهنگی دشمن به صورتی است که شما ناگهان در مدرسه ها، در خیابان های ما، در جبهه های ما، در حوزه علمیه ما، در مدارس و دانشگاههای ما نشانه های آن را خواهید دید. یکی مقداری هم الان دارید می بینید بعداً هم بیشتر خواهد شد» مقام معظم رهبری، 1373
«یکی از کارهای دشمن ایجاد ناامنی درمحیط دانشگاهها است، یعنی کاری می کنند که درس خواندن، کلاس رفتن، درس گفتن، آزمایشگاه، یک امر ناممکن و دشوار بشود... این انقلاب مخملی و کودتای خزنده، انقلاب ما را تهدید می کند. این که دانشجوی ما با جانماز وارد دانشگاه شده و بی نماز برمی گردد بر اثر القای این افکار است» (جوادی آملی، 1385)
2ــ مطبوعات
... اگر یک روزنامه توطئه بر ضد مسیر ملت می خواهد بکند، با نوشتن چیزهایی که برخلاف مسیر ملت است و با ننوشتن چیزهایی که در مسیر ملت است بخواهد توطئه بکند و راهی برود که دشمنهای یک ملت آن راه را می روند، از کارهای دشمنان یک ملتی بنویسد... این طور آزادیها را ملت ما نمی تواند بپذیرد.» (امام خمینی (ره)، 1358)
«امروز مطبوعاتی پیدا می شوند که همه همتشان تشویش افکار عمومی و ایجاد اختلاف و بدبینی در مردم و خوانندگان نسبت به نظام است. امروز 10 تا 15 روزنامه هستند که گویا از یک مرکز هدایت می شوند. تیترهای شبیه به هم در قضایای مختلف، قضایای کوچک را بزرگ می کنند و تیترهایی می زنند که هر کس این تیترها را نگاه می کند خیال می کند که همه چیز در کشور از دست رفته است.» (مقام معظم رهبری، 79/2/10)
3ــ صدا و سیما
«توجه کنید که فیلمها، یک فیلمهای انحرافی نباشد. یک منظره هایی که سابقاً بود و انحرافات برای جوانان ما ایجاد می کرد، نباشد... نظارت بکنید، نگذارید دست اشخاصی که متعهّد نیستند بیافتد. اگر پیدا شدند این گونه اشخاص، باید به آنها حالی کنید. اگر نمی شود تسویه کنید و این یک امر ضروری و لازم است» (امام خمینی (ره)، 1358)
«رادیو و تلوزیون می توانند یک مملکت را اصلاح کنند و می توانند به فساد بکشند، این را نه روزنامه می تواند نه سینما می تواند، نه تئاتر می تواند، نه تبلیغات لفظی که در منابر است می تواند، برای این که اینها همه شعاعشان محدود است... تبلیغات تلوزیون می تواند از راه سمع و بصر، مردم را یا تربیت کند یا منهدم کند» (امام خمینی(ره)، 58/4/28)
4ــ ایجاد خودباختگی فرهنگی
ایجاد خودباختگی و عدم باور نسبت به ارزش ای اعتقادی و مکتبی در میان مسلمانان به ویژه جوانان از عوامل عمده نفوذ فرهنگ استعماری است. سردمداران استعمار می کوشند با تبلیغات و القائات شیطانی به اینکه مسلمانان از خود هیچ ندارند و یا ما نژاد برتریم، آنان را به تقلید کورکورانه وادار به بی هویتی سوق دهند.(صحیفه نور، ج 11، ص 183)
5 ــ سینما و تأتر
سینما و تأتر نیز از جمله عرصه هایی هستند که دشمن می تواند از طریق آنها، نفوذ کرده و فرهنگ خویش را در ذهن و افکار مردم خصوصاً نسل جوان تزریق نماید.
6ــ ماهواره ها، سایت های اینترنتی، بازیهای رایانه ای و گوشی های تلفن همراه با کلیپ های...
اگر بگوییم که نوک پیکان حمله ی دشمن جهت تهاجم فرهنگی به مردم ما، خصوصاً نوجوانان و جوانان اینک در این عرصه واقع شده است، سخن گزافی نگفته ایم. دشمن با سوء استفاده از تکنولوژی، هنر و روحیه ی کنجکاوی جوانان و نیز کوبیدن بر طبل شهوات جنسی از این طریق بزرگترین حمله ی خویش بر ضدّ امت اسلامی، بویژه مردم ایران را سامان داده است.
7ــ شایعه سازی بر ضد مسئولین
یکی دیگر از راههای نفوذ دشمن شایعه سازی بر ضد مسئولین و بدبین کردن مردم نسبت به آنها است.
8 ــ گسترش مواد مخدّر
تکنولوژی مواد مخدّر صنعتی و داروهای روان گردان از نوع آمفتامین، اکستاسی و شیشه یا کریستال که به عنوان کالاهای مرگ نام گرفته است و می تواند ریشه جوانی را به سادگی خشکانده و از بین ببرد، یکی از جدیدترین مواد مخدّری است که در سالهای اخیر در بازارهای جهانی به ویژه کشورهای توسعه نیافته و اسلامی به سادگی تهیه و یک قرص سرماخوردگی، در اختیار جوانان قرار می گیرد و آثارش برای همیشه در روح و روان و جسم آدمهای معتاد باقی می ماند. مصرف این مواد مخدر در ابتدا به مغز بیماران آسیب جدی وارد می کند و به جای قدرت تشخیص و توان تصمیم گیری او را دچار توهماتی می کند که موجب آزار و اذیّت بیش از حد اطرافیانش می شود. توهمی که تا آخر عمر بیمار را رها نمی کند.
9ــ اعتیادهای مدرن
80 درصد پرسه زدن ها و جستجوهای اینترنتی نوجوانان در دنیا و از جمله در ایران در سایت های ضداخلاقی است. دوست یابی های اینترنتی از طریق چت، خودکشی اینترنتی، سرقت اینترنتی، افزایش فاصله میان دنیای واقعی و تخیلی و مجازی و...
مقوله ای است که هویت یابی و هویت جویی نسل جوان و نوجوان را در ابعاد جنسی، فکری، اخلاقی و دینی تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین اعتیاد به اینترنت و جست و جوی زندگی در عالم مجازی را می توان یکی از انواع اعتیادهای مدرن دانست که آثار آن افسردگی، کناره گیری از دوستان، فامیل، افت تحصیلی و مشکلات شغلی و اخلاقی است.
10ــ اشاعه فساد، ابتذال، بی بندوباری
یکی از راههای آسان و ساده، مبارزه با نقش و کارکرد دین در یک جامعه عبارت است از بازکردن راه عنان گسیختگی شهوات، یعنی همان کاری که استعمار انگلیس در ادوار گذشته در ممالک اسلامی انجام دادند و جوانان را در عالم فساد و میگساری غرق کردند. مستر همفر جاسوس انگلیسی در ممالک اسلامی، در خاطرات خود که توسط وزارت استعمار انگلیس تهیه شده، راههای نابودسازی عوامل نیرومند مسلمانان را در بیست و سه بند خلاصه کرده و تأکید می کند که مطابق پیش بینی این رساله پس از یک قرن، نام اسلام از عرصه جهان برچیده خواهد شد و تنها اسمی از آن برجای خواهد ماند. خلاصه بندهای تدوین شده آن عبارتند از: ترویج شرابخواری، قمار، فساد، شهوترانی، ترغیب به زیر پا نهادن دستورات اسلام و سرکشی از اوامر و نواهی آن، نفوذ در خانواده ها و تیره نمودن روابط بین فرزندان و والدین، به طوری که زیر بار تربیت و نصیحت والدین خود نروند و به سمت فرهنگ استعماری هدایت شوند و در نهایت جوانان را از حوزه نفوذ عقاید دینی خارج و ارتباطات آنان را با علما قطع نماید، ایجاد شک و تردید در وجوب عبادت و آموزه های دینی و...
بنابراین در یک جمع بندی کلی می توان گفت که راهها و عوامل نفوذ فرهنگی دشمن مجموعه مراکز نهادها، ابزارها و محمل های فرهنگی است که با عقاید، آرمان ها، باورها و اخلاق دینی مردم تعامل دارند. و استراتژی اندلسی کردن جوامع اسلامی که در طول تاریخ تجربه موفقی از خود بجای گذشته است در اولویت برنامه های تهدید نرم قرار دارد که متأسّفانه آثار آن امروز به وضوح در جامعه مشاهده می شود. در این راستا عمده ترین رسالت و مأموریت تمامی مسئولین و دلسوختگان نظام مقدس جمهوری اسلامی، جلوگیری از نفوذ و گسترش فرهنگ تخریبی بیگانگان به ویژه فرهنگ غرب در جمیع مراکز، نهادها و عرصه های فرهنگی است. که باید ساز و کار آن با رویکرد ایجابی طراحی و به مورد اجرا گذشته شود.

پی نوشت ها :

1.با استفاده از المیزان، ج 17، ص 102 و نمونه، ج 18، ص 422.

منبع: کامرانیان، عباسعلی، جنگ نرم، بررسی توطئه شیاطین علیه امت اسلامی،(1387)، قم، انتشارات نور قرآن و اهل بیت علیهم السلام، چاپ اول.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۹
مجید کمالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی