گنجینه

مطالب مفید برای شما دوست عزیز

گنجینه

مطالب مفید برای شما دوست عزیز

گنجینه
طبقه بندی موضوعی

کانال گنجینه
اینستگرام گنجینه
آپارات گنجینه
بایگانی
پیوندهای روزانه

متن گفت‌وگوى حضرت موسى (ع) با ابلیس چه بود؟

يكشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۲۹ ب.ظ


ابلیس گفت هنگامى که انسان خودبین باشد و عملش را زیاد بشمرد و گناهانش را فراموش کند بر او چیره مى گردم.

حضرت موسى (ع) در مجلسى نشسته بود ناگهان ابلیس به محضر آن حضرت رسید، درحالى که کلاه رنگارنگ درازى بر سر داشت، وقتى نزدیک شد از روى احترام، کلاه خود را از سر برداشت و سپس به سر گذاشت و گفت : السّلام علیک.

موسى (ع ) فرمود: تو کیستى؟، او جواب داد: من ابلیس هستم.

موسى – خدا تو را بکشد، براى چه به اینجا آمده اى؟

ابلیس – آمده ام بخاطر مقام ارجمندى که در پیش گاه خدا دارى بر تو سلام کنم .

موسى – با این کلاه رنگارنگ چه مى کنى؟

ابلیس – با این کلاه ، دلهاى فرزندان آدم (ع) را آلوده و منحرف مى کنم (وقتى آنها به زرق و برق دنیا که نمودش در این کلاه وجود دارد، دل بستند، به راحتى از صراط حق، منحرف خواهند شد).

موسى – چه کارى است که اگر انسان انجام دهد، تو بر او چیره مى شوى؟

ابلیس – هنگامى که انسان خود بین باشد و عملش را زیاد بشمرد و گناهانش را فراموش کند بر او چیره مى گردم.

و تو را از سه خصلت بر حذر می دارم:

۱- با زن نامحرم خلوت نکن که در این صورت من حاضرم تا انسان را به گناه بى عفتى وا دارم.

۲- با خداوند اگر پیمان بستى حتما آن را ادا کن.

۳- وقتى متاع یا مبلغى به عنوان صدقه، خارج کردى، فورا آن را به مستحق بپرداز، زیرا تا صدقه داده نشده من حاضرم که صاحبش را پشیمان کنم.

سپس ابلیس، پشت کرد و رفت در حالى که مى گفت: یا ویلناة علم موسى ما یحذّر به بنى آدم : واى بر من، موسى (ع) دانست امورى را که بوسیله آن، انسانها را از آلودگى بر حذر مى دارد.

 

منبع: برگرفته از: کتاب داستان دوستان جلد ۲ محمدى اشتهاردى

مطالب مرتبط با این موضوع


  1. نصیحتهای شیطان به پیامبران
  2. سوالات رسول خدا از شیطان و نصیحت های شیطان به امت پیامبر
  3.  نشانه های دوستان شیطان
  4. سخنرانی شیطان در روز قیامت !
  5. غضب و شهوت مهمترین راه های نفوذی شیطان
  6. نقشه راه و سند چشم انداز شیطان
  7. شگردهای شیطان برای فریب انسان ها
  8. راههایی برای نجات از سحر و جادو!
  9.  گناهی که شیطان هم از آن بیزار است!
  10. تلفن همراه خود را خانه شیطان نکنید.
  11. متن گفت‌وگوى حضرت موسى (ع) با ابلیس چه بود؟
  12. سخنرانی شیطان در پنج سکانس
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۱۵
مجید کمالی

ابلیس

دنیا

گناه

شیطان

نظرات  (۱)

خوب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی