گنجینه

مطالب مفید برای شما دوست عزیز

گنجینه

مطالب مفید برای شما دوست عزیز

گنجینه
طبقه بندی موضوعی

کانال گنجینه
اینستگرام گنجینه
آپارات گنجینه
بایگانی
پیوندهای روزانه

داعش مخفف دولت اسلامی عراق و شام است که نامش نشان می‌دهد که جریان و جنبشی است که منطقه عراق و شام یا شامات بزرگ (شامل عراق،سوریه،اردن لبنان و بخشی از فلسطین) حوزه فعالیت آن به حساب می‌آید.

استاد حوزه علمیه اصفهان : داعش به دنبال نشان دادن چهره‌ای غیر واقعی از اسلام است خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اصفهان نشان داده شدن چهره غیر واقعی اسلام به عنوان یک دین خشن را مهم ترین پیامد حملات داعش دانست و گفت: خشونت ها و جنایات این گروه های تکفیری سبب شده است تا اسلام به عنوان یک دین خشن در سطح جهان به نمایش در آید در حالی که اسلام واقعی این گونه نیست.

حجت الاسلام مصطفی نهازی استاد حوزه علمیه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره ماهیت گروه تکفیری داعش، گفت: گروه تکفیری داعش مخفف دولت اسلامی عراق و شام است که پشتوانه های فکری و اعتقادی آنان از برگرفته از سخنان ابن تیمیه و تئوریسین های وهابیت، هیأت کبار و شورای رهبری افتاء عربستان و پشتوانه مالی آنها از سوی کشورهایی چون آمریکا، عربستان، قطر و امارات و کشورهای اروپایی تأمین می شود.

 

هدف گروهک داعش تجزیه عراق به سه منطقه کرد، شیعه و اهل سنت است

 

وی هدف اصلی این گروه را برافراشتن پرچم بنی عباس در کشورهای عراق و شام دانست و افزود: هدف دیگر توطئه دشمن برای تجزیه عراق به سه منطقه کردها، شیعیان و اهل سنت است و از جمله اعتقاداتشان رد کردن شفاعت و به کار بردن اصطلاحاتی چون ایهاالجاهل، ایها المشرک، هولاء المشرکین برای شیعیان است.

حجت الاسلام نهازی ریشه اصلی شکل گیری این گروه ها را بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، صهیونیسم عنوان کرد و افزود: این گروه ها تنها فرع قضیه هستند و اسرائیل برای رسیدن به نظریه خود که کل منطقه خاورمیانه ارض مقدس یهود است و باید از اسلام پس گرفته شود، این گروه های تکفیری را وارد صحنه کرده است.

 

وی در ادامه افزود: اینان کسانی جز یهودیان زخم خورده جنگ های خیبر و بنی النضیر در صدر اسلام نیستند که به دنبال انتقام آمده اند.

 

 

استاد حوزه علمیه اصفهان هدف اصلی گروه های تکفیری را مبارزه با استراتژی اسلام ناب محمدی یا همان تشیع عنوان کرد و گفت: مکتب شیعه برپایه قیام عاشورا عزت دوباره گرفته است و هر روز بارورتر می شود و همین باروری سبب شده است که جهان سرمایه داری با اصل نظام انقلابی و نبرد با آرمان های اسلام ناب به میدان بیاید.

 

 

وی اوج فعالیت این گروه ها را از زمان وقوع انقلاب اسلامی در ایران برشمرد و گفت: با وقوع انقلاب در ایران و بیداری اسلامی که در سطح منطقه به وجود آمد، سبب گردید تا سیاستمداران جهان با تشکیل گروه های تروریستی از خود مسلمانان وارد میدان مبارزه شوند.

 

حجت الاسلام نهازی درباره نقش مرجعیت و رهبری در حملات تروریستی گروه های تکفیری بیان داشت: نقش بی بدیل مرجعیت و رهبری در این گونه حوادث زمانی مشخص می شود که سیاسیون جهان به خصوص سیاسیون کشورهای آمریکایی و اروپایی چنان در صحبت هایشان از امام خمینی و رهبر معظم انقلاب به عنوان تابلوهای راهنمایی مسیر اسلام نام می برند.

 

وی در ادامه بیان داشت: رهبر معظم انقلاب به عنوان پرچم دار قطب قدرتمند اسلام در این زمانه معرفی شده است که چنان اسلام به سراسر جهان صادر شده است که نمونه‌ عینی آن بیداری اسلامی در کشورهای منطقه است که سبب شد تا ایران به عنوان یک ابرحریف برای دشمنان شناخته شود.

 

 

گروهک داعش به دنبال ترسیم غیر واقعی چهره اسلام است

 

 

استاد حوزه علمیه اصفهان نشان داده شدن چهره غیر واقعی اسلام به عنوان یک دین خشن را مهم ترین پیامد بروز این گونه حملات برشمرد و گفت: خشونت ها و جنایات این گروه های تکفیری سبب شده است تا اسلام به عنوان یک دین خشن در سطح جهان به نمایش در آید در حالی که اسلام واقعی این گونه نیست.

 

وی به خاک و خون کشیده شدن شعیان به خصوص در ایام جشن ها و مصائب ائمه اطهار(ع) را نشان از ترس گروه های تکفیری از مکتب سیدالشهداء و زنده بودن مکتب کربلا تا قیامت عنوان کرد که با زدن نقاب اسلام به چهره هایشان و انجام جنایاتی چون کشتن زنان و فرزندان و به گروگان گرفتن آنها در صدد تغییر چهره اسلام در دنیا هستند.

 

حجت الاسلام نهازی مهم ترین راه مقابله با این گروه های تروریستی را تبلیغ آیین ناب اسلام در سطح جهان دانست و گفت: انتشار بیش از 90 درصد از نشریات عربستان ضد شیعه، تسلط مبلغین وهابیت به چند زبان زنده دنیا و فعالیت چشمگیر در ایام حج، وجود400 سایت فعال در فضای مجازی از جمله شیوه های تبلیغی وهابیت است و این در حالی است که آنان از نظر اعتقادی احکام قوی ندارند.

 

فضای مجازی مهم ترین تریبون تبلیغاتی داعش است

 

وی هماهنگی و تبلیغات بیشتر علما‌ و اندیشمندان و صاحبان بیان قلم را مهم ترین راهکار برای برون رفت از این جنایات دانست و افزود: اندیشمندان و صاحبان قلم ما هنوز احساس ضرورت و خطر در این میدان نکرده اند.

 

استاد حوزه علمیه اصفهان مهم ترین عامل گسترش گروه تفکیری داعش را تبلیغات رسانه ای به خصوص در فضای مجازی عنوان کرد و گفت:‌ بزرگ نمایی این گروه در رسانه ها سبب شده است که این گروه تکفیری نه تنها از فعالیت های خود دست بر ندارد بلکه سبب هویت بخشی تازه ای به آنها شده است.

 

وی در ادامه افزود: آن چه سبب حفظ دین اسلام از این گونه خطرات شده تنها لطف ائمه اطهار(ع) است و ما باید سعی کنیم در مقابل وضعیت های تبلیغی دشمن بیاستیم و با این که حقانیت با دین اسلام است، ولی برای بیان این حقانیت هنوز احساس نیاز و ضرورت نکرده ایم.

 

حجت الاسلام نهازی در پایان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره این گروه های تکفیری گفت: به فرموده رهبری، اسلام سنگرهای جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد و جهان در حال گذر از یک مرحله تازه است.

 

وی در ادامه بیان داشت: وضعیت الآن وضعیت تحول است و این گروه ها به زودی از میان خواهند رفت و و این تیرهای آخر دشمن است که باید با اراده و عزم به دشمن نشان دهیم که تاب مقاومت ندارند.


منبع: خبرگزاری رسا - ۱۳۹۳/۴/۱- کد خبر :210342

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۱۳
مجید کمالی

نظرات  (۱)

بله... ولی اگه کارهای داعش رو خودمون به مدت 36سال انجام بدهیم..این میشه خوب..ولی داعش و طالبان اگه همون کارها رو انجام بدهند.. میشه بد..!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی