گنجینه

مطالب مفید برای شما دوست عزیز

گنجینه

مطالب مفید برای شما دوست عزیز

گنجینه
طبقه بندی موضوعی

کانال گنجینه
اینستگرام گنجینه
آپارات گنجینه
بایگانی
پیوندهای روزانه

تلفن همراه خود را خانه شیطان نکنید.

شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۴۲ ق.ظ

جوانی که به جای درس خواندن و افتخارآفرینی علمی و معنوی، تمام وقت خود را صرف پیامک‌های عاشقانه و بی‌محتوا و حرام می‌کند و هنگام تدریس استاد با تلفن همراه خود که برای او یک خانه شیطان است، بازی می‌کند نتیجه ی  لقمه حرام است. 

حضرت آیت الله العظمی مظاهری فرمودند :

جوانی که به جای درس خواندن و افتخارآفرینی علمی و معنوی، تمام وقت خود را صرف پیامک‌های عاشقانه و بی‌محتوا و حرام می‌کند و هنگام تدریس استاد با تلفن همراه خود که برای او یک خانه شیطان است، بازی می‌کند نتیجه ی  لقمه حرام است. 

حضرت آیت الله العظمی مظاهری در درس اخلاق هفتگی خود نسبت به کسب در آمد از راه حرام و شبهه‌ناک هشدار داده و بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی را ناشی از رعایت نکردن حلال و حرام دانستند.

 این مرجع تقلید، ضمن تبریک ایام ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشتند: یکی از نکات آموزنده در قضیّۀ ولادت حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» که در جامعۀ امروزی باید سرمشق همگان قرار گیرد، این است که پیامبر اکرم«صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» و حضرت خدیجه، چهل شبانه‌روز، روزها روزه بودند و شب‌ها عبادت می‌کردند و در آن مدّت حتی آلودگی قلبی که در اثر معاشرت عادی با مردم پدید می‌آید، برای آنان حاصل نشد.

* یک توصیه برای والدین

ایشان افزودند: هر زن و شوهری که می‌خواهند بچّه‌دار شوند و دوست دارند فرزندشان سعادت‌مند شود، باید قبل از انعقاد نطفه، گناه در زندگی آنان نباشد و از اعمال لغو و بیهوده و از شبهات نیز بپرهیزند تا گناه آنان و رفتار یا گفتار ناپسندشان بر روح جنین و کودک آنان تأثیر منفی نگذارد. زیرا بر اساس قانون وراثت که هم در علوم دینی مورد تأکید واقع شده و هم از نظر علوم طبیعی و روان‌شناسی اثبات شده است، صفات نیک و بد و خلق و خوی پدر و مادر به فرزند آنان منتقل می‌گردد.

معظم له همچنین بیان داشتند: در زمان امیرالمؤمنین«سلام‌الله‌علیه» بچه‌ای به دنیا آمد که شبیه مرد دیگری غیر از پدر خود بود. مادر آن بچه، عفیف بود و بالأخره نزاع را خدمت امیرالمؤمنین آوردند. آن حضرت حکم کردند و فرمودند: بچه متعلّق به پدر خودش است، امّا آن زن، هنگام انعقاد نطفه، به فکر آن مرد نامحرم بوده است و فکر او بر شکل ظاهری فرزندش اثر گذاشته است.

* انتقاد از عشق بازی‌های نامشروع

ایشان تصریح کردند: حال این عشق‌بازی‌ها و این فساد اخلاقی، چه فرزندانی تحویل جامعه می‌دهد؟ این روابط دوستی نامشروع بین زنان و مردان و دختران و پسران، چه چیز تحویل جامعه می‌دهد؟! غذاهای حرام و غذاهای شبهه ناک، چه چیز تحویل جامعه می‌دهد؟!

رییس عالی حوزه علمیه اصفهان همچنین گفتند: طبق قانون وراثت، صفات ظاهرى نظیر شکل‏ و شباهت و صفات باطنى نظیر شجاعت و ترس، سخاوت و بخل، حسادت و رأفت، به واسطۀ ژن‌ها به اولاد منتقل مى‏شود؛ یعنی معمولاً پدر بخیل و کینه‌توز، فرزندانی بخیل و کینه‌توز دارد و فرزندان حسود، از مادران حسود متولّد می‌شوند. البته عواملی نظیر تربیت و محیط شایسته می‌تواند این صفات را تغییر دهد که اکنون مورد بحث ما نیست.

* تأثیر لقمه حرام

ایشان با اشاره به تأثیر غذای حرام در تربیت فرزند خاطرنشان کردند: نکتۀ حائز اهمیّت دیگر در قضیّۀ ولادت حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها»، این است که پیامبر اکرم«صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم»، روزۀ خود را با خرما و انگور بهشتی که پاک ترینِ عذا‌ها است، افطار کردند و به نزد حضرت خدیجه رفتند. این موضوع نمایان‌گر این حقیقت است که اولاد شایسته و صالح، در اثر غذای پاک و حلال نصیب انسان می‌شود. اگر غذای پدر و مادر شبهه ناک باشد و چه رسد که حرام باشد، تأثیر عجیبی در شقاوت فرزند آنان دارد.

معظم له تاکید کردند: بر اساس روایتی از پیامبر (ص) زمینۀ سعادت و شقاوت فرزند در رحم مادر و در نطفۀ پدر است و به تعبیر روشن‌تر، زمینه‌های اصلی و اساسی سعادت و شقاوت انسان‌ها در خانه و در نهاد خانواده شکل می‌گیرد. بچه‌ها قبل از انعقاد نطفه تا وقتی وارد اجتماع می‌شوند و حتی بعد از آن، از طرف خداوند نزد پدر و مادر امانت هستند و پدر و مادر موظّفند به خوبی امانت‌داری کنند و مراقب باشند با غذای حرام و شبهه‌ناک، زمینۀ شقاوت و سقوط فرزند خود را فراهم نسازند. بچه در شکم مادر رشد می‌کند و باید رشد او از غذای حلال باشد. وقتی به دنیا می‌آید، باید غذای او حلال باشد، تا بالاخره زمینۀ سعادت برای این بچه فراهم گردد.

ایشان اضافه کردند: غذای حرام، تأثیر عجیبی در تربیت فرزند و در شقاوت انسان دارد. چطور خوردن میوه‌هایی مثل سیب هنگام بارداری، در لطافت بدن کودک تأثیر دارد؟ غذای حلال هم در لطافت و سعادت روحی فرزند و غذای حرام در شقاوت و بدبختی او تأثیر به سزایی دارد.

* ورشکسته‌ترین افراد چه کسانی‌اند

حضرت آیت الله مظاهری همچنین در ادامه با بیان این که طبق تصریح قرآن کریم، ورشکسته ترین افراد، کسانی هستند که به واسطۀ اولاد باید به جهنّم بروند، ابراز داشتند: اولادی که در اثر گناه پدر و مادر یا در اثر غذای حرام، شقاوت‌مند شده است، در قیامت به آنان نفرین می‌کند و از آن‌دو بازخواست می‌کند؛ به مادرش می‌گوید: چرا وقتی من در شکم تو بودم، گناه کردی؟! چرا دروغ‌گو بودی؟ چرا غیبت کردی؟ چرا با نامحرم رابطۀ دوستی داشتی؟ چرا حجاب، حیا و عفّت نداشتی که رفتار تو زمینۀ شقاوت مرا فراهم کرد؟ به پدر می‌گوید: چرا اجحاف کردی؟! چرا تو که اداری بودی، کم کاری و بی‌کاری و بدکاری کردی؟! و بالاخره چرا غذای حرام به مادرم دادی و زمینۀ شقاوت برای من پیدا شد؟! چرا وقتی به دنیا آمدم، غذای حرام و شبهه‌ناک به من دادی؟ بعد هم نفرین می‌کند و به خدا می‌گوید: بازخواست مرا از این پدر و مادرم بکن؛ برای اینکه زمینه‌ساز شقاوت و جهنّمی شدن من بودند.

* هشدار به مادران تماشاگر ماهواره

ایشان خطاب به پدر و مادرها گفتند: شما باید توجه داشته باشید که فرزندان تان نزد شما امانت هستند و باید مواظبت در خصوص تربیت آنان داشته باشید. معلوم است بچه‌ای که پای ماهواره و فیلم‌های شهوت‌انگیز بزرگ شود، نمی‌تواند به سعادت و رستگاری دست یابد و زمینۀ شقاوت او را پدر و مادر با ماهواره و رفتن به مجالس حرام و تحریک‌آمیز و نظایر آن فراهم کرده‌اند. بچۀ یاغی و طاغی و فرزندی که اعمال ناشایست و ناپسند مرتکب می‌شود، معمولاً حاصل غذای حرام و شبهه‌ناک است، پس مراقب حلال و حرام درآمد و غذای خود باشید.

* خانواده رکن اساسی سلامت جامعه

این استاد برجسته حوزه علمیه اصفهان ، نهاد خانواده را رکن اساسی سلامت معنوی جامعه توصیف کرده و افزودند: همه باید از قضیۀ ولادت حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها»، پند بگیرند و بدانند که اگر می‌خواهند بچۀ سالم تحویل جامعه بدهند، باید از نفوذ گناه و معصیت در خانه و زندگی خود ممانعت کنند. باید درآمدها و کسب و کارها حلال شود، باید همه مواظب باشند حرام، بلکه شبهه‌ناک هم نخورند و این کاری بسیار مشکل است.

ایشان یادآور شدند: چرا بسیاری از بچه‌ها این‌قدر بد شده‌اند؟! این دوست یابی‌ها و روابط نامشروع بین جوانان از کجا سرچشمه گرفته است؟ این یاغی‌گری‌ها و این غربزدگی‌ها برای چیست؟! این مفاسد در اثر غذای شبهه‌ناک و غذای حرامی است که پدر و مادرها به خورد فرزندان خود می‌دهند.

* انتقاد از چند نرخی بازار

معظم له با طرح این سوال که «چرا بازار مسلمین چنین شده است؟!» بیان داشتند: اکنون در بازار ما اجحاف و گران‌فروشی و چندنرخی بیداد می‌کند. وقتی انسان به بازار می‌رود و می‌خواهد جنسی بخرد، می‌بیند که نزدیک به ده نرخ مختلف برای یک جنس مشخّص وجود دارد. چرا چنین است؟! چرا یک نرخی نیست؟! این تقصیر کیست؟! این گرانی که الان کمرشکن برای همه و به خصوص فقرا شده، تقصیر کیست؟! دولت تقصیر دارد، می‌دانم، اما متأسّفانه مردم هم مقیّد نیستند. دولت کار را رها کرده و مردم هم هرکاری که خواستند، می‌کنند و می‌رسد به آنجا که گاهی یک معاملۀ ده میلیونی، سه یا چهار میلیون تومان، تفاوت نرخ دارد که ناشی از گران‌فروشی بی قید و بند است.

* تلفن همراه را خانه شیطان نکنید

ایشان خاطرنشان کردند: معلوم است که این‌گونه درآمدها فرزندی تحویل جامعه می‌دهد که وقتی به دانشگاه می‌رود، به جای درس خواندن و افتخارآفرینی علمی و معنوی، تمام وقت خود را صرف پیامک‌های عاشقانه و بی‌محتوا و حرام می‌کند و هنگام تدریس استاد با تلفن همراه خود که برای او یک خانۀ شیطان است، بازی می‌کند. چرا چنین شده است؟! مسلّم است که همه تقصیر دارند، امّا پدر و مادرها بسیار باید مراقب باشند و امانت‌داری کنند، یعنی هم مواظب غذایی که به بچه می‌دهند باشند و هم از ورود گناه در خانه جلوگیری کنند.

رییس عالی حوزه علمیه اصفهان همچنین اظهار داشتند: مرحوم آیت الله آقای سید محمد درچه‌ای، استاد حضرت آیت الله العظمی آقای بروجردی«رحمت‌الله‌علیهما» که یکی از مراجع بزرگ تقلید در اصفهان بوده است، معمولاً به خاطر پرهیز از غذای حرام و شبهه‌ناک به میهمانی نمی‌رفته است. نقل می‌کنند شخصی ایشان را برای شام دعوت کرده و ظاهراً علی‌رغم میل باطنی، مجبور به رفتن شده است. وقتی شام را خورده و می‌خواسته برخیزد، صاحب خانه قباله‌ای نزد ایشان می‌آورد که امضاء کند. وقتی چشم ایشان به قباله می‌افتد، درمی‌یابد که غذایی که خورده است، شبهۀ رشوه داشته است. می‌گویند: بدنش شروع به لرزیدن کرده و به صاحب خانه گفته‌است: من چه کرده بودم که این زهرمار را به خورد من دادی؟! بعد هم بر سر باغچه غذا را بر می‌گرداند، اما باز گریه کرده و می‌گفته: باقیماندۀ آن را چه کنم.

* هیچ کس زهرا(‌س) را نخواهد شناخت

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص شخصیّت ملکوتی و خلقت نوری حضرت زهرا«س» گفتند: أحدی نمی‌تواند به بزرگی شخصیّت حضرت زهرای مرضیه«سلام‌الله‌علیها» پی ببرد و بگوید زهرا کیست؟ امّا می‌شود از روایات اهل بیت«سلام‌الله‌علیهم» استفاده کنیم و به اندازۀ عقلمان و به اندازۀ شعور دینی‌مان، آن حضرت را بشناسیم. پیامبر اکرم «صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» در روایتی می‌فرمایند: «خلقت فاطمه، از نور مقدّس خداوند است»

معظم له افزودند: خداوند متعال، فاطمه را از نور خودش خلق کرده است؛ لذا وقتی حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» تجلّی کرد، عالم وجود به واسطۀ او از عدم به هستی آمد. به عبارت دیگر، خداوند یک تجلّی ذاتی کرد با همۀ اسماء و صفاتش و آنگاه زهرا پیدا شد. زهرا نیز یک تجلّی کرد و به واسطۀ آن تجلّی، عالم وجود پدیدار شد. طبق این روایت، عالم وجود، مرهون وجود زهرا«سلام‌الله‌علیها» است.

ایشان بیان داشتند: در دوران رجعت، ملکۀ حکومت اسلامی ائمّۀ طاهرین«سلام‌الله‌علیهم»، مادر ایشان، حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» خواهند بود. در آن دوران و در زمان ظهور، «مصحف فاطمه» نیز قانون اساسی حکومت اسلامی جهان است. در حکومت اسلامی رجعت، نه فقط امام زمان حکومت می‌کنند، بلکه همۀ چهارده معصوم برمی‌گردند و هرکدام از ایشان، هزاران سال حکومت می‌کنند. لذا زمان حضرت آدم تا روز ظهور، در مقایسه به زمان ظهور و دوران رجعت، قطره‌ در مقابل دریا است و در واقع دوران قبل از ظهور، یک مقدّمه برای زمان بعد از آن به شمار می‌رود.

این مرجع تقلید ابراز امیدواری کردند: ان شاء الله به دست ما و به رهبری امام زمان«ارواحنافداه»، پرچم اسلام روی کرۀ زمین افراشته و حکومت اسلامی چهارده معصوم سرتاسری می‌شود؛ حکومتی که قانون اساسی آن، مُصحف زهرا و ملکۀ آن، خود حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» هستند و همۀ ائمۀ طاهرین«سلام‌الله‌علیهم» از ایشان سرمشق می‌گیرند.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه اصفهان

مطالب مرتبط با این موضوع


  1. نصیحتهای شیطان به پیامبران
  2. سوالات رسول خدا از شیطان و نصیحت های شیطان به امت پیامبر
  3.  نشانه های دوستان شیطان
  4. سخنرانی شیطان در روز قیامت !
  5. غضب و شهوت مهمترین راه های نفوذی شیطان
  6. نقشه راه و سند چشم انداز شیطان
  7. شگردهای شیطان برای فریب انسان ها
  8. راههایی برای نجات از سحر و جادو!
  9.  گناهی که شیطان هم از آن بیزار است!
  10. تلفن همراه خود را خانه شیطان نکنید.
  11. متن گفت‌وگوى حضرت موسى (ع) با ابلیس چه بود؟
  12. سخنرانی شیطان در پنج سکانس

نظرات  (۱)

۱۰ مهر ۹۴ ، ۰۱:۲۹ سیده مریم

خیلی زیبا بود مرسی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی