گنجینه

مطالب مفید برای شما دوست عزیز

گنجینه

مطالب مفید برای شما دوست عزیز

گنجینه
طبقه بندی موضوعی

کانال گنجینه
اینستگرام گنجینه
آپارات گنجینه
بایگانی
پیوندهای روزانه

نمازی که برآورنده تمام حوائج دنیوی و اخروی است

پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۵۱ ق.ظ

در روز پنج‌شنبه این ماه ۲ رکعت نماز به جا آورد که در هر رکعت سوره «فاتحه» را یک بار و سوره «توحید» را...

نسیم ماه شعبان در سراسر کره خاکی بار دیگر شروع به وزیدن گرفت و مؤمنان الهی خود را برای بهره‌گیری بیشتر از این ماه رسول اعظم(ص) آماده ساخته‌اند، از امام صادق(ع) روایت شده است که چون ماه شعبان فرا می‌رسید، امام زین‌العابدین(ع) اصحاب خود را جمع مى‌کرد و مى‌فرمود:

 

اى اصحاب من! مى‌دانید این چه ماهى است؟ این ماه شعبان است و حضرت رسول(ص) مى‌فرمود: شعبان ماه من است، پس در این ماه براى جلب محبت پیغمبر خود و براى تقرّب به سوى پروردگار خود روزه بدارید، به حق آن خدایى که جان على بن الحسین به دست قدرت اوست، سوگند یاد مى‌کنم که از پدرم حسین بن على(ع) شنیدم که فرمود شنیدم از امیرالمؤمنین(ع) که هر که در ماه شعبان روزه براى جلب محبت پیغمبر خدا و تقرب به سوى خدا روزه بگیرد؛ خداوند او را دوست می‌دارد و در روز قیامت کرامت خود را نصیب او می‌گرداند و بهشت را براى او واجب می‌کند.

 

 

همچنین امام صادق(ع) به صفوان جمال فرمود: کسانى را که در اطراف تو هستند را بر روزه گرفتن در ماه شعبان ترغیب کن، گفتم: فدایت شوم مگر در فضیلت آن چیزى هست؟ فرمود: همانا که رسول خدا(ص) هر گاه هلال ماه شعبان را مى‌دید، به منادیى امر مى‌فرمود که در مدینه ندا مى‌کرد: اى اهل مدینه من رسولم از جانب رسول خدا(ص) به سوى شما، ایشان مى‌فرماید آگاه باشید همانا شعبان ماه من است، پس خدا رحمت کند کسى را که یارى کند مرا بر ماه من، یعنى در آن ماه روزه بگیرد.

 

در روز پنج‌شنبه این ماه ۲ رکعت نماز به جا آورد که در هر رکعت سوره «فاتحه» را یک بار و سوره «توحید» را ۱۰۰ بار بخواند و بعد از سلام دادن، ۱۰۰ بار نیز صلوات بفرستد، خداوند تمام خواسته‌هاى دینى و دنیایى او را برآورده مى‌فرماید و کسى که یک روز از آن را روزه بگیرد، خداوند بدن او را بر آتش حرام مى‌کند.

 

 در این ماه اگر چه به اندازه نصف دانه خرمایى باشد، خوب است و خداوند بدن صدقه دهنده را بر آتش جهنم حرام می‌کند، از امام صادق(ع) نقل شده است که آن حضرت در باب فضیلت روزه رجب فرمود، چرا از روزه شعبان غافل هستید؟ راوى عرض کرد: یابن رسول الله! چه ثوابی دارد کسى که یک روز از شعبان را روزه بگیرد؟ حضرت(ع) فرمود: به خدا قسم بهشت ثواب اوست، عرض کرد: یابن رسول الله! بهترین اعمال در این ماه چیست؟ فرمود: صدقه دادن و استغفار، هر کس در ماه شعبان صدقه دهد، خداوند آن صدقه را رشد دهد همچنان که یکى از شما شتر تازه متولد شده‌ای را تربیت مى‌کند تا آنکه در روز قیامت به صدقه دهنده برسد، در حالتى که به اندازه کوه اُحُد شده باشد.

 

-در کل این ماه ۱۰۰۰ بار ذکر «لا اِلهَ اِلا اللهُ وَلا نَعْبُدُ اِلاّ اِیّاهُ مُخْلِصینَ لَهُ الدّینَ وَلَوُ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ» را که ثواب بسیار دارد؛ گفته شود، از جمله آن که عبادت هزار ساله در نامه عملش نوشته شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۳۱
مجید کمالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی