گنجینه

مطالب مفید برای شما دوست عزیز

گنجینه

مطالب مفید برای شما دوست عزیز

گنجینه
طبقه بندی موضوعی

کانال گنجینه
اینستگرام گنجینه
آپارات گنجینه
بایگانی
پیوندهای روزانه

چند راهکار ساده برای عفو گناهان

شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۶ ب.ظ

بسیاری از گناهان انسان از روی عناد و سرکشی با خداوند نیست بلکه از روی جهل و نادانی است که با چهار اصل خلوص نیت، تولد مجدد ، معجزه اعداد و تحول بخشیده می شوند.

حجت الاسلام ناصر رفیعی، مدیر گروه شیعه شناسی جامعه المصطفی العالمیه، در آیین احیای شب قدر بیست و یکم رمضان مصادف با شهادت مولای متقیان امیرالمومنان علیه السلام در صحن جامع رضوی اظهار داشت: بسیاری از گناهان انسان از روی عناد و سرکشی با خداوند نیست بلکه از روی جهل و نادانی است که با چهار اصل خلوص نیت، تولد مجدد، معجزه اعداد و تحول بخشیده می شوند.

وی تصریح کرد: مسبب برخی گناهان که انسان مرتکب می شود؛ فرهنگ خانوادگی یا بی توجهی است زیرا شاهدیم بسیاری از گناهکاران در ایامی خاص رفتاری متفاوت دارند مثلا شب قدر در حرم حضور پیدا کرده یا مشکی پوشیده اند که بیانگر این است که گناهان آنان از روی عناد نیست.

وی ادامه داد: دست درازی انسان پیش مخلوق مایه ریختن آبرو و درازکردن دست نیاز گناهکار پیش خالق مایه عزت و آبرو است و از آنجا که شب های قدر شب تامل و اصلاح است، به تببین چند راهکار ساده برای بخشیده شدن گناهان در این شب ها می پردازیم.

وی اخلاص نیت را با توجه معدود بودن جسم انسان به زمان و مکان یکی از راه های اصلاح انسان برشمرد و افزود: انسان از نظر جسمی نمی تواند به گذشته یا آینده یا به مکان های دیگری برود در صورتی که با خلوص نیت هم می توان به زمان های گذشته و آینده و هم به مکان های دیگر رفت.

وی تصریح کرد: هرکس مشتاق دیدار امام زمان(عج) باشد، یا اگر دوستدار جنگیدن در رکاب امام حسین(ع) در کربلا بود، همچنین اگر دوستدار حضور در نجف اشرف در ساعتی خاص باشد؛ همه اینها مشروط به خلوص نیت برایش با ثواب بی شمار ثبت می شود.

حجت الاسلام رفیعی در این باره به آیه 162 سوره انعام که می فرماید: «قُلْ إِنَّ صَلاتی‏ وَ نُسُکی‏ وَ مَحْیایَ وَ مَماتی‏ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ؛ بگو: نماز و تمام عبادات من ، و زندگی و مرگ من ، همه برای خداوند پروردگار جهانیان است» اشاره کرد.

وی از دیگر راه های بخشیده شدن گناهان را تولد مجدد دانست و افزود: بیش از 30 روایت را یافتم که به تولد مجدد انسان از طرق گوناگون اشاره دارد همچون امام رضا(ع) که فرموده اند: "هرکس غسل زیارت کند و با خلوص نیت مرا در توس زیارت کند مانند کسی است که تازه از مادر متولد شده است."

او تصریح کرد: با توجه به وجود بیمارانی در طول تاریخ از ائمه معصومان(ع) تا امرور، خدمت بدون منت به بیمار از سوی انسان مانند روزی است که تازه از مادر متولد شده  و گناهان بخشیده می شود.

وی به ضریب اعداد در مواقع خاص اشاره کرد و گفت: از دیگر راه های معجزه آسا بهره مندی از اعمالی است که ازسوی خداوند پاداشی چندین برابر دارند به طور مثال تلاوت یک آیه قرآن در ماه رمضان یا تلاوت سه مرتبه قل هو الله در شب قدر ثواب یک ختم قرآن را دارد یا کسی که سعی کند 40 روز لقمه اش را حلال کند، قلبش در طول عمرش نورانی می شود.

حجت الاسلام رفیعی اصل چهارم را اصل تغییر و تحول انسان عنوان کرد و افزود: این اصل مهم ترین اصل است که نهایت لطف پروردگار با قرار داردن حسنات به جای سیئات و ظلمات درآن دیده می شود که عواملی چون زیارت اهل بیت(ع)، حج و... می توانند سبب تحول شود مشروط به اینکه در مقابل خدا عناد و سرکشی نداشته باشیم.

منبع:خبرگزاری رسا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۸
مجید کمالی

عفو

گناهان

گناه

نظرات  (۱)

واقعا زیبا بود دستتون درد نکنه اجرتون با امام زمان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی